NUFFNANG Ads

Sunday, March 29, 2009

PARTS memerlukan Ahli yang Ikhlas Dan Setia kawan

Rakan-rakan Radio Amatur negeri Perak diingatkan tidak menjadikan alasan untuk menggunakan pengulang (repeater) apabila mengajukan permohonan menjadi Ahli Pertubuhan Penyiar Radio Amatur Perak (PARTS).

Pengerusi PARTS 9W2SLJ berkata " yang penting disini ialah semangat setia kawan yang berteraskan keikhlasan menjadikan pertubuhan kuat dan utuh ".
Berucap merasmikan mesyuarat agung kali ke 3 di Wakaf PARTS Jalan Slibin, Ipoh pagi tadi dihadiri lebih 50 stesen (ahli Parts) diserata daerah di negeri ini.

Menurut 9W2SLJ, terdapat dikalangan rakan-rakan radio amatur negeri ini mengirim email menyatakan hasrat untuk menjadi ahli dengan tujuan dapat menggunakan pengulang kepunyaan Parts.
" Sekiranya itu sahaja niatnya adalah tidak wajar kerana PARTS mempunyai harapan dan hasrat yang tersendiri, mahukan setiap ahli tersemai sifat-sifat keikhlasn dan setia kawan."
jelasnya.
(9W2ACB mempengerusikan mesyuarat sedang mengumumkan nama-nama AJK baru Parts)

Sambungnya, untuk menubuhkan Parts bukanlah jalan mudah- tujuh stesen yang menerajui pembentukan Parts terpaksa melalui liku-liku dan pelbagai cabaran.

" Saya berpendapat biarlah bilangan ahli tidak besar yang penting hasilnya besar " ujarnya lagi.

(Sebahagian AJK baru yang terpilih)

Sementara itu, Setiausaha PARTS 9W2PHE menyatakan, akan mengirim perlembagaan pertubuhan kepada ahli-ahli tidak lama lagi.

Sebelum mesyuarat ditangguhkan, 9W2SLJ telah menyampaikan sijil keahlian kepada anggota pertubuhan berkenaan.

No comments:

Pengiklanan