NUFFNANG Ads

Tuesday, March 3, 2009

Ops Tengas 4 - 7hb Mac 2009

Ops Tengas 4 anjuran Gabungan Radio Amatur (GRA) stesen Parit dan Kuala Kangsar, Perak pada 7hb Mac (Sabtu ini) telah disusun sebaik mungkin sebagai langkah untuk memberikan hasil yang baik dan lumaiyan kepada para peserta.

Menurut Ketua Ops tersebut, Tuan Haji Jamalul (9W2PHJ) tinjuan telah dibuat ke lokasi ops berkenaan sebanyak 3 kali - akhirnya telah menemui kawasan lata yang sesuai untuk diterokai sepanjang Ops tersebut.

Lokasi yang dikenalpasti itu banyak terdapat ikan-ikan tengas dalam ukuran yang menggembirakan para peserta.

" Kami akan bahagikan para peserta kepada 2 bahagian - iaitu satu kumpulan untuk memancing manakala mereka yang berminat untuk menjala pula disediakan satu kawasan yang lain dengan jaraknya kira-kira 3 km dari tempat memancing ".

(Foto kenangan Ops Tengas 1)

Kata tuan haji Jamalul lagi, dengan keadaan yang seperti itu dapat memberikan ruang yang sebaik-baiknya kepada pemancing dalam suasana yang selesa dan lega.

Sehingga ini 15 stesen RA seluruh Perak dan luar negeri ini telah menyampaikan hasrat untuk menyertai ops tengas 4 ini, termasuklah rakan kita di Sekinchan (9w2APH) dan Swl Shidi di cameron highland - sementara itu ada rakan-rakan di Ipoh, Tapah dan Pulau Pinang menyatakan akan turut sama di ops 5 yang akan datang (kerana ops 4 ini QRL dengan tugasan).



(Foto Nostalgia Ops Tengas 3 )


Butir-butir maklumat:

Tempat Berkumpul : Di base 9W2DJJ (Kg Jln Badak, Jeliang-manong)Kuala Kangsar,Perak.
(dikehendaki sampai sebelum jam 9.00 pagi.)

jam 9.00 pagi semua para peserta bergerak ke lokasi - lata Jeliang. ( sebelum itu penganjur akan memberi sedikit taklimat dan bacaan doa selamat).-keluar dari lokasi ops kira jam 4.30 petang.

Nasihat kepada para peserta :

1. Menyediakan kelengkapan memancing atau menjala ( bagi yang memancing disyurkan menggunakan tali pancing 8 atau 10 pound - ini hanya syur kami sahaja.

2. Pakaian: sesuai dengan aktiviti lasak (termasuk kasut).

3. Ubat : jika anda mengambil ubatan mengikut jadual - hendaklah membawa ubatnya sekali.

4. Senjata : Anda perlu membawa senjata yang sesuai ( disyurkan golok - sebagainya)


5. Kuda Besi : Jika anda mempunyai kuda besi disyurkan membawa bersama untuk ke lokasi.


6. Makanan: Sarapan/makanan hendaklah dibawa sendiri oleh para peserta.

7. Pacat : jika anda mempunyai ubat untuk meghindar daripada terkena pacat - hendaklah membawa bersama - penyembur ubat nyamuk atau lain-lain.

8. Alat Komunikasi: Para peserta bolehlah membawa handy ke tempat lokasi tetapi hendaklah dibawa dalam bekas/kotak yang kalis air.


9.INGATAN : kami tidak menggalakan para peserta yang mengidap sakit lemah jantung mengikuti Ops ini.

Bagi mereka yang membawa kenderaan akan ditempatkan di base 9W2DJJ.


No comments:

Pengiklanan