NUFFNANG Ads

Monday, March 9, 2009

OPS Tengas 4 lebih mencabar (Bhg Satu)

Pada 7hb mac yang lalu semua rakan-rakan yang berhasrat ingin bersama-sama menjayakan Ops tengas 4 anjuran Gabungan Radio Amatur (GRA) Parit dan Kuala Kangsar,Perak telah berkumpul di base 9W2 DJJ sebagaimana yang dijadual sebelum ini.
Kira-kira jam 8 pagi, 9W2 DJJ menghebahkan melalui V22 bahawa persediaan sudah siap untuk menyambut rakan-rakan dan selepas itu 9W2 MPB memaklumkan sedang mencari bahan tambahan kelengkapan yang kemudiannya 9W2APH (Sekinchan,Selangor) melaporkan sudah berada di Pekan Tg.Belanja (Parit,Perak) sedang bersarapan bersama Swl ZAKI.

Kemudiannya saya melaporkan akan bergerak dari base 10 minit kemudian.



Dengan 2 jelopi saya (seorang) 9W2APH berdua bergerak meninggalkan Tg.Belanja menuju ke base stesen 9W2 DJJ dan mengambil masa perjalanan kira 30 minit.

Ketibaan kami disambut oleh (selain 9W2DJJ)9W2 PHJ (ketua Ops),9W2KMR,9W2MPB,9W2COR dan 9W2 HBC (dari Ipoh) sudah sampai ke base tersebut jam 8 pagi.


Dengan itu jumlah penyertaan Ops Tengas 4 adalah 9 stesen sahaja (mereka yang lain 6 stesen lagi tidak dapat hadir kerana ada tugasan yang lebih penting.

Setelah bersalam kenal antara satu sama lain 9W2 DJJ menjamu juadah sarapan pagi kepada semua yang hadir sambil-sambil melanjutkan QSO di daratan.



Sebelum berangkat ke lokasi Ops tengas 4 itu, rakan-rakan membuat pemeriksaan akhir kuda besi yang akan digunakan menjelajah ke lokasi - rakan RA Kuala Kangsar telah menyediakan beberapa buah kuda besi untuk tujuan tersebut.

Taklimah pagi telah disampaikan oleh 9W2 PHJ selaku ketua Ops dan diikuti bacaan doa selamat sebelum rombongan berkenaan meninggalkan base pertemuan itu.


BERSAMBUNG

3 comments:

9w2mpb said...

teman silap anto guna xyl tmn td, teman tanye mane gambo teman takde pon? (mpb)

9w2mpb said...

nampak belakang aje?

9W2IPT said...

Ada3 .. jgn mike ngiso Lokman .. tungguuuu ade gambo2 mike nnt .. heheheee

Pengiklanan